Handelsbetingelser & forsendelse

Forsendelse sker primært med DAO

Alle pakker under 10 kg sendes med DAO, da de har de billigste priser og bringer ud også på lørdage, søn- og helligdage. Levering sker til pakkeshops over hele landet. DAO lover, at 99 % af alle pakker, er fremme 2-3 dage efter din bestilling.
Eksempel: En ordre placeret mandag (inden kl. 17) indleveres til en DAO-pakkeshop af StoneBros mandag aften. Pakken hentes tirsdag morgen af DAO som bringer den frem til den pakkeshop, du har specificeret. Din pakke er klar til afhentning onsdag morgen.  
Tungere pakker, fra 10 kg til maks. 20 kg, sendes med Bring til en pakkeshop i dit nabolag. Leveringstid: 2-3 hverdage.

Du betaler den reelle forsendelsespris
Vi er en højt specialiseret, men også meget lille shop. Derfor kan vi slet ikke matche større webbutikkers forsendelsespriser. De får nogle helt andre priser fra deres pakkeudbyder pga. af større volume. 
Igennem 7 år, frem til juli 2023, har StoneBros givet et ikke uvæsentligt bidrag til samtlige pakker for at få prisen ned. Skal vores projekt overleve går den ikke længere. Derfor blev alle pakkepriser opjusteret fra og med 1. juli 2023, så de afspejlede den pris, vi reelt betaler for din forsendelse. 
Priserne har lige set en lille opjustering igen, ultimo marts 2024, hvor vores fragtfirmaerne, hævede deres priser. Op til 10 kg er pakkerne steget ca. 1,50 kr. per interval. I intervallerne over 10 kg, er pakkerne blevet henholdsvis 6 kr. (op til 15 kg) og 6,25 kr. dyrere (op til 20 kg).

Stadig blandt landets billigste...
Vi har stadigvæk landets skarpeste priser på vores produkter og udkonkurrerer selv nogle af landets største butikker på lavpris, hvilket så rigeligt burde kompensere dig for lidt højere forsendelsesomkostninger.
Vi kører altid med faste rabatter og de er indbygget på ét-styks-niveau... du behøver altså ikke købe uendeligt mange styks for at udløse en rabat. Køber du f.eks. blot en enkelt pose kaffe, har du allerede sparet 57 kr. og køber du to poser er besparelsen 114 kr!
Som det fremgår herunder er der meget at hente på at bestille større portioner.
Du kan altid se totalvægten på ordren i din indkøbskurv.

Fragtpriser
DKK inkl. moms, opdateret ultimo marts 2024.
(Levering til pakkeshops)

Sendes med vægt (g) Pakkepris, DKK
DAO 0 - 999 48,00
DAO 1000- 1999 53,00
DAO 2000 - 2999 55,50
DAO 3000 - 4999 58,00
DAO 5000 - 9999 68,25
Bring 10000 - 14999 77,50
Bring 15000-20000 82,50

 

Vi genbruger papkasser, og er vi nødt til at købe en kasse, som passer til din ordre, betaler vi kassen
I det omfang det er muligt, genbruger vi emballagerne, vi selv modtager råvarer i, når vi sender din ordre frem til dig. Løber vi tør for kasser, køber vi gerne kasser som andre har brugt før os. Så ikke nok med, at kassen er lavet af genbrugspapir og FSC-mærket (hvis vi har købt den selv), den er også genbrugt flere gange. Det er godt for miljøet, billigere for os og dermed for dig. 
Vi går ikke op i, at vores navn skal stå på kasserne. Vi håber, at du også synes, dette er en god idé. Derfor er papkassen dine varer kommer i ikke brandet med vores navnetræk, men typisk en af vores leverandører.

Vi prøver at undgå al brug af plastik
Din genbrugte papkasse, lavet af genbrugspapir er naturligvis også lukket med papirtape, ligeledes produceret af genbrugte, ubleget papirfibre. Dette for at mininere al brug af plastik i vores produktion og ordreflow. Pakkefyld, der beskytter dine varer og sikre at særlig glas, når hele frem til dig er også baseret på 100 % ubleget genbrugspapir/bølgepap.
Du kan dog opleve undtagelser, da vi forsøger at øge levetiden på allerede produceret plastbaseret pakkefyld. Det sker, at vi modtager glasvarer, der er beskytte med luftfyldt plastfolie. Enten ryger dette direkte til genbrug. Men det som er anvendeligt, bruger vi til selv at beskytte udsending af glas (særligt vores blenderglas). Derved øger vi levetiden på dette plastbaserede pakkefyld og det giver mere mening end kun at bruge det én gang. Vi håber, du vil hjælpe os og smider både papir, pap og plast til genbrug, så det ikke blot ryger ud med dagrenovationen og bliver brændt. På forhånd tak for hjælpen.

Hvem handler du med?
StoneBros er udviklet og drives af 3fisk ApS, der ejes af brødrene Paul og Carsten Fisker. CVR 29210292.

Priser
Alle priser på StoneBros.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms. Leveringsomkostninger oplyses inden køb. Transaktionsgebyr på kortbetalinger overstiger ikke de PBS fastsatte gebyrer. Der kommer ikke yderligere gebyrer eller afgifter.

Betaling
Beløbet for varerne trækkes, når varerne er sendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. De mulige betalingsmåder er: Dankort, VISA, MasterCard samt MobilePay. Betales med betalingskort er du altid sikret maksimalt mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit Dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun QuickPay.dk (som står for transaktionen), der kan læse dem. Hverken StoneBros eller andre har mulighed for at læse dataene.

Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Købsaftalen er først bindende, når du modtager en ordre-bekræftigelse på mail fra StoneBros. Ved brug af “Tilbage”-knappen har du altid mulighed for at rette eventuelle tastefejl, inden du accepterer dit køb. Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger, inden du godkender din ordre. Så er du er sikker på, at alle oplysninger er korrekte. Du kan altid få rettet dine oplysninger ved at sende os en mail på info@StoneBros.dk

Fortrydelsesret gælder IKKE fødevarer
I henhold til købeloven er fødevarer IKKE omgæret af den normale returret, skulle du fortryde købet. Modtager du en fejlproduceret fødevare fra StoneBros, har du naturligvis ret til reklamation. Skulle du fortryde købet på andre varer (ikke fødevarer), kan enhver uåbnet vare returneres i henhold til købeloven, dvs. indenfor 14 dage fra den dato, du har modtaget varen.
StoneBros returneret det fulde beløb, inkl. forsendelsesomkostninger fra StoneBros til kunden. Omkostninger til returnering af varen fra kunde til StoneBros, afholdes af kunden.

Persondatapolitik og brug af cookies (kort version)
Ingen personlige oplysninger, data og billeder som kommer StoneBros i hænde overdrages, sælges eller stilles til rådighed til tredjemand på noget tidspunkt. Vi foretager alene registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Informationerne opbevares sikkert og utilgængeligt, og er kun synlige for betroede medarbejdere hos StoneBros.

Din ret til indsigt
Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb samt ordre historik. Har du ikke købt hos StoneBros i to år, slettes dine data/historik, inkl. din mulighed for at logge ind. Dette af sikkerhedshensyn.
Du har altid ret til indsigt i de registrerede oplysninger om dig og disse kan fås ved henvendelse på: info@StoneBros.dk. Husk at inkludere følgende personlige oplysninger i din henvendelse: Navn, adresse og email.

Cookies
Siden og indkøbskurven er opbygget omkring brugen af cookies. De er teknisk nødvendige for at shoppen fungerer. StoneBros bruger IKKE cookies i reklameøjemed. Cookies kan altid slettes igen, når det ønskes. I Internet Explorer sker dette under menuen “Sikkerhed” -> “Slet browserdata” -> “valg: cookies”.

Vores cookies forfølger dig ikke på nettet
Vi benytter desuden cookies til trafikmåling med Google Analytics. Dette gøres for at dokumentere antal besøgende og for at kunne forbedre brugeroplevelsen på siden. StoneBros har valgt ikke at bruge disse oplysninger i reklameøjemed, hvorfor vi ikke laver personmålrettet markedsføring, såsom “retrageting” og lign. Derfor forfølger vi dig ikke med bannere på andre sider, efter du har besøgt StoneBros.dk. Hvis du har besøgt vores netbutik, håber vi du får lyst til at kigge ind igen, alene fordi du stoler på kvaliteten af vores produkter og synes om vores tilgang til mad... uden irriterende påmindelser, hver gang du er på nettet.

Læs hele vores persondatapolitik

Reklamation
I følge købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet. Disse mangler må ikke være opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Såfremt reklamationen er berettiget, kan du som forbruger kræve omlevering af varen, hvis den ikke medfører urimelige omkostninger for StoneBros eller er umulig for os.

Nyhedsbrev
Nyhedsbreve pr. e-mail modtager du kun, når du har afkrydset feltet “ja tak” under et køb på vej mod kassen eller under rubrikken Nyhedsbrev. Du kan altid senere takke nej til kommende nyhedsbreve nederst i e-mailen.

Ophavsret
Intet materiale som StoneBros har liggende online, inkl. al reklame, oplysningsmateriale og artikler må kopieres, sælges, reproduceres uden tilladelse fra StoneBros.

Force majeure
Force majeure foreligger, når StoneBros underleverandør forhindres helt eller delvist i at opfylde påtagne forpligtelser som følge af krig, mobilisering, borgerlig uroligheder, naturkatastrofer eller lockout, svigtende forsyninger af råmateriale, brand eller anden ødelæggelse af StoneBros´s produktion, eller enhver anden ekstraordinær begivenhed som hindrer eller begrænser StoneBros sædvanlige produktionsgang, som StoneBros hverken kan eller bør forudse før købets indgåelse. StoneBros kan i tilfælde af force majeure vælge at hæve den indgåede aftale eller en del deraf, eller at foretage levering snarest muligt efter, at hindringen for normal levering er bortfaldet. StoneBros er i tilfælde af force majeure uden ansvar for tab hos køber som følge af manglende eller forsinket levering.

Returnering
Ved returnering af varer, betaler du selv for forsendelsen. Vedlæg ordrenummer og sørg for at gemme kvittering for, at den er returneret. Returvarer skal pakkes forsvarlig ind. Beskadigede returvarer, der modtages af StoneBros, byttes eller refunderes ikke, hvis skaden er sket på grund af fejlagtig eller mangelfuld indpakning ved returneringen.
Bemærk: Fødevarekøb kan i henhold til købeloven, IKKE returneres blot fordi du fortryder købet. Dette kan kun ske, såfremt du modtager en fejlproduceret eller på anden vis defekt vare. Læs mere under punktet “Fortrydelsesret” længere oppe på siden.

Returadressen er:
Boxit
Att. StoneBros
Mrk.: Returvare
Stokagervej 5
8240 Risskov